Default Blue Green Red
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: [opgelost] Wat kan je allemaal doen met c++  (gelezen 244 keer)
Kwintendr
Newbie
*

« Gepost op: Juli 15, 2010, 04:42:26 »

Hoi, ik zou graag weten wat je allemaal kan doen met c++. Kan je er 3d games met maken? Als je er 3d games met kan maken, waarvoor wordt dan c++ gebreukt? Stel, ik wil een race game maken. Maak je dan de auto's ook met c++? Ik weet dat voor jullie dit stomme vragen zijn, maar voor mij is c++ een groot vraagteken. Ik ben dus van plan om een game te maken. Ik heb al ervaring met programmeren dus ik weet dat dat niet in 1, 2, 3 gebeurt en dat je eerst kleinere dingen moet maken. Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen wat je allemaal kan met c++.
« Laatste verandering: Juli 20, 2010, 02:15:31 door Divendo » Gelogd
n_e
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 16, 2010, 07:10:16 »

Kan je er 3d games met maken?
Ja
Stel, ik wil een race game maken. Maak je dan de auto's ook met c++?

Nee, daarvoor gebruik je een 3d-modelling programma. Het model dat daar uitkomt kun je dan weer gebruiken in C++ (heel erg simpel gezegd..)

Ik ben dus van plan om een game te maken. Ik heb al ervaring met programmeren dus ik weet dat dat niet in 1, 2, 3 gebeurt en dat je eerst kleinere dingen moet maken. Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen wat je allemaal kan met c++.

We kunnen je prima helpen met kleinere dingen, maar in je eentje een 3d-racegame maken is onmogelijk. Het is gewoon te veel werk voor 1 persoon zonder ervaring. Het spijt me dat ik hier zo bot in moet zijn, maar ik ben al zo veel 12-20 jarigen tegengekomen die vol enthousiasme proberen een game te gaan maken en dan falen.
Wat niet weg neemt dat je een hoop leuke dingen kunt doen met C++. Als je een spel wilt gaan maken, begin dan met iets makkelijks zoals blackjack. (nadat je de basis van C++ hebt geleerd). Als je daarna nog steeds enthousiast bent, stap dan over naar iets met wat meer graphics zoals een platformgame.
Kwintendr
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 16, 2010, 08:37:08 »

oke, ik weet dat ik toch aan de juiste taal begin  smile Ik weet het, die vraag is al vee gesteld, maar hebben jullie een goede tutorial? ze zeggen dat dit een goede is:

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/introduction/ ?

Laloeka
Lokale moderator
Sr. Member

WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 16, 2010, 09:19:50 »

Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met C++, maar voor een beginner zijn hier wat topics die je misschien wat op weg brengen..:

Bekijk eens: het Tips&Tricks board [link] eens, met name:

Lees een C++ boek:
Complete C++ Tutorial: (vraag ik me af: hoe kan zoiets compleet zijn, als er zo ontzettend veel mogelijkheden met C++ zijn..?)

En het Tutorials board [link], met name:

Hello world tutorial:
Input van gebruiker vragen:

Verder kun je met vragen altijd hier terecht, in het Beginners board, of voor gevorderde vragen het Gevorderde board.

Welkom op het forum trouwens.. wink

Succes!

EDIT:

Sorry, je reactie gemist: Dat is inderdaad een goede tutorial, maar een C++ boek lezen is denk ik beter, kijk daarvoor in bovenstaand topic. cheesy

:::::::̸\:::::
::̸\:::::̸''\:::- (
::̸'ʨʨ\::̸ʨʨ''\:::̸ |'
*̸ʨ''ʨʨʨ\''ʨʨʨʨ\*~^*^~
λλλλλλλλλλλ>***=<λλλλλ
λλλλλλλλλλS_~    \λλλλ
λλλλλλλλλλλλλ\_ ~  )λλ
λλλλλλλλλλλλ"--"λλ
λλλλλλλλλλλλλ

VAKANTIE! veryhappy
Kwintendr
Newbie