Advertentie

Auteur Topic: Really Simple Aggregator 2.1  (gelezen 13346 keer)

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
  • Aantal ++: 0
    • Jeroen van der Gun.nl
Really Simple Aggregator 2.1
« Gepost op: augustus 19, 2009, 14:14:19 pm »
Really Simple Aggregator

Tegenwoordig bieden veel sites newsfeeds aan waarop je je kunt abonneren. Deze applicatie zal je nieuwe items in zulke feeds melden middels ballonnen boven je systeemvak.

• Ondersteuning voor alle gebruikelijke feedformaten: Atom 1.0/0.3 en RSS 2.0/1.0/0.9x
  • Ondersteuning voor wachtwoord-beveiligde feeds en SSL
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Optie om prioriteit aan feeds toe te kennen
  • Geschiedenis van recente feeditems
  • Aanpasbare geluidseffecten
  • Optie om meldingen tijdelijk uit te schakelen
  • Mogelijkheid om je eigen items te negeren
  • Ondersteuning voor meerdere gebruikers: elke Windows-account krijgt individuele feedlijst
  • Rechtstreekse abonnering vanuit compatibele webbrowsers (bijv. Firefox)
  • OPML-importeer en -exporteerfuncties
  • Erg laag computergeheugengebruik
  • Automatische programma-updates

Meer informatie en downloaden
Ga naar:
http://software.blijbol.nl/nl/pc/aggregator

Voorbeeld van een feed
Talloze websites hebben tegenwoordig feeds. U kunt zich bijvoorbeeld abonneren op nieuwe topics in 'Aankondigingen en Regels':
http://www.cppforum.nl/index.php?action=.xml&sa=news&type=atom&board=7.0

Hoe gemaakt
Dit project is volledig uitgevoerd in Microsoft Visual C++ Express Edition. Voor de effici?ntie is alles volledig native C++, dus het gebruikt bijvoorbeeld geen .NET.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2011, 16:56:06 pm door Blijbol »

Offline Divendo

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • Aantal ++: 72
    • Divendo Webs
Re:Really Simple Aggregator
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2009, 14:57:18 pm »
Heb je de XML-parser ook zelf gemaakt?
Admin - http://divendo-webs.com
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2009, 16:20:31 pm »
Ja, die is zelf gemaakt, maar hij is niet algemeen toepasbaar. Hij kan niet stuk voor stuk alle elementen langsgaan, hij kan alleen zoeken naar het volgende element vanaf een bepaald punt met een vooraf bekende naam en hij kan tevens niet de hi?rarchie van elementen bijhouden.

Voor Atom en RSS zijn deze beperkingen geen enkel probleem, voor bijvoorbeeld XHTML zijn ze daarentegen ronduit rampzalig.

Mijn parser bepaalt overigens wel zelf het codepaginanummer dat vervolgens aan de Windows API wordt doorgegeven om de pagina te converteren naar UTF-16 (het interne formaat van Windows). Hiervoor bevat de broncode een met reguliere expressies bewerkte versie van deze tabel.

Offline Divendo

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
    • Divendo Webs
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2009, 16:40:20 pm »
Ja, die is zelf gemaakt, maar hij is niet algemeen toepasbaar. Hij kan niet stuk voor stuk alle elementen langsgaan, hij kan alleen zoeken naar het volgende element vanaf een bepaald punt met een vooraf bekende naam en hij kan tevens niet de hi?rarchie van elementen bijhouden.

Voor Atom en RSS zijn deze beperkingen geen enkel probleem, voor bijvoorbeeld XHTML zijn ze daarentegen ronduit rampzalig.

Mijn parser bepaalt overigens wel zelf het codepaginanummer dat vervolgens aan de Windows API wordt doorgegeven om de pagina te converteren naar UTF-16 (het interne formaat van Windows). Hiervoor bevat de broncode een met reguliere expressies bewerkte versie van deze tabel.
Ok, toe maar...

Maar zou het niet leuk zijn als je die parser zo aanpaste dat je hem ook echt als een XHTML parser zou kunnen gebruiken?
Dat zal voor veel mensen erg handig zijn, dan upload je hem hier als DLL/header en iedereen blij!
Of is dat teveel werk/onmogelijk omdat je hem dan geheel moet herschrijven?
Ik ben zelf wel eens aan zoiets begonnen (gebruik makend van reguliere expressies) maar had na een tijdje geen zin meer...
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2009, 17:20:19 pm door Divendo »
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2009, 16:48:22 pm »
Dat zou erg veel werk opleveren en niet relevant zijn voor mijn doel (de parser is uitsluitend ontworpen om voldoende te zijn voor dit programma en verder zo eenvoudig mogelijk te programmeren). De huidige werkwijze is geavanceerd genoeg voor de meeste eenvoudige toepassingen van XML. Overigens zit er ook een XML-parser in Windows ingebouwd volgens mij (zal wel .NET nodig hebben).

Offline Laloeka

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • Aantal ++: 19
    • JochemKuijpers.nl
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2009, 09:31:57 am »
http://sourceforge.net/projects/tinyxml/

Dit is een XML parser in C++.

XHTML parser kon ik niet vinden .. :/

- Laloeka

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2009, 12:31:06 pm »
XHTML is een vorm van XML dus een XML-parser kan onder andere XHTML lezen.  (Voorwaarde is wel dat de parser aan de specificaties voldoet en dat doet mijn parser dus niet (hoewel er bij geldige Atom-/RSS-documenten geen verschil is in het uiteindelijke resultaat))

Offline Laloeka

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
    • JochemKuijpers.nl
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2009, 18:10:33 pm »
Ik dacht dat je voor XHTML een apparte parser nodig had, maar die blijkt er dus waarschijnlijk al in te zitten..

Kunnen jouw programma's (en speciaal deze) op Vista draaien? 8)

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2009, 22:17:02 pm »
XHTML is gewoon een set elementen en attributen voor XML, het is een manier om webpagina's uit te drukken in XML en dus kan een XML-parser het per definitie lezen.

Really Simple Aggregator werkt prima op Vista. (Staat overigens ook in de systeemeisen.) (Zou in elk geval moeten werken, ik heb zelf geen Vista om het te controleren.) (Dat het wel werkt concludeer ik uit een screenshot dat een Vista-gebruiker me ooit gestuurd heeft om een bug te melden. xD)

Offline Bjarno

• Lid
    • http://www.bjarno.be/
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2009, 08:18:45 am »
Heb het ooit al eens getest toen het op GMOT stond. Werkt redelijk goed maar ik mis een linuxversie :) (ben nu een grote linuxfan geworden :)).
De maker van C++ is Bjarne Stroustrup. En ik heet Bjarno :P
Lees mijn avonturen met C++ hier

Offline Max

• Administrator
  • Ervaren lid
    • C++ Forum
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2009, 19:55:50 pm »
Heb het ooit al eens getest toen het op GMOT stond. Werkt redelijk goed maar ik mis een linuxversie :) (ben nu een grote linuxfan geworden :)).
Ja, ik mis ook een Linux versie...
Maar dat lijkt me niet zo makkelijk hiermee :P (Of wel?)
Forumbeheerder

Veel plezier op het C++ Forum :)!

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2009, 21:12:36 pm »
Het leunt redelijk intensief op de Windows API, vooral de interface. Te meer omdat ik zelf geen Linux gebruik, zal een versie voor Linux zeker niet snel komen, als die ooit al komt.

Offline Divendo

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
    • Divendo Webs
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2009, 21:32:38 pm »
Het leunt redelijk intensief op de Windows API, vooral de interface. Te meer omdat ik zelf geen Linux gebruik, zal een versie voor Linux zeker niet snel komen, als die ooit al komt.
Ik raad je aan in QT te programmeren...
Eigenlijk beter dan WinAPI, ondersteunt veel beter de mogelijkheden van C++
Bovendien is WinAPI één grote hoop macro's, en macro's worden over het algemeen afgeraden te gebruiken...
QT is ook nog eens cross-platform (werkt ook op Mac)
En QT heeft voor erg veel erg makkelijk te gebruiken functies (meer member functies :P)
Versta hieronder van GUI elementen tot netwerk/internetfunctionaliteit naar SQL mogelijkheden...

Maar je kan natuurlijk erg gewend zijn aan WinAPI ;)
Nouja, ik dacht: ik licht je even in over een goed alternatief...

"Leren is proberen."

Offline Blijbol

• Nieuw lid
  • **
    • Jeroen van der Gun.nl
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2009, 21:39:56 pm »
Ik weet ?berhaupt veel te weinig van andere besturingssystemen. Voordat ik cross-platform iets produceer, ben ik ook met zoiets als QT veel werk verder en dat heb ik er momenteel niet voor over.

Offline Laloeka

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
    • JochemKuijpers.nl
« Reactie #14 Gepost op: november 03, 2009, 21:43:41 pm »
Ik weet ?berhaupt veel te weinig van andere besturingssystemen. Voordat ik cross-platform iets produceer, ben ik ook met zoiets als QT veel werk verder en dat heb ik er momenteel niet voor over.
Er zijn volgens mij genoeg andere alternatieven voor Linux, maar het feit dat er om die van jou gevraagd wordt, is natuurlijk wel een complimentje B)

Btw, als je het leuk vind om te weten, ik gebruik hem dagelijks..
En ik heb zelfs een manier gevonden de icons/titels in de vensters aan te passen (die jij als programmeur natuurlijk al kende) ;)

Advertentie