Advertentie

Auteur Topic: [src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker  (gelezen 9342 keer)

Offline Rappybas

  • Nieuw lid
  • **
  • Berichten: 10
  • Aantal ++: 0
[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Gepost op: juli 15, 2009, 20:38:37 pm »
Ik ben heel slecht met tutorials maken dus ik besloot gewoon broncode te geven :D
Deze DLL is totaal nutteloos, maar je kunt wel zien wat, wat doet etc.

De DLL zelf voegt 2 getallen bij elkaar en geeft die terug aan gamemaker :)

Download: EXE,GMK,CPP,DLL

Rappybas

Offline Laloeka

  • Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • ********
  • Berichten: 1518
  • Aantal ++: 19
    • JochemKuijpers.nl
Re:[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2009, 14:51:08 pm »
Topic heropent en berichten verwijderd.
Ik heb het topic heropent en de offtopic berichten verwijderd. Het topic was gesloten omdat WillHostForFood tijdelijk offline was en het topic dus tijdelijk geen 'inhoud' had.

Aangezien dat is verholpen heb ik het topic weer geopent.

EDIT:

En het werkt :D,

Geweldige example voor beginners met DLL's..
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2009, 14:56:59 pm door Laloeka »

Offline gm1999

  • Lid
  • ***
  • Berichten: 91
  • Aantal ++: 0
Re:[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2010, 15:17:55 pm »
de download werkt niet meer?
sorry voor de bumb,maar ik heb het nodig  :/

Offline Divendo

  • Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • ********
  • Berichten: 2900
  • Aantal ++: 72
    • Divendo Webs
Re:[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2010, 17:21:06 pm »
de download werkt niet meer?
sorry voor de bumb,maar ik heb het nodig  :/
iig is hier de code voor een werkende DLL:
Code: C++
  1. #define export extern "C" __declspec (dllexport)//Het woord "export" definieeren
  2. // Je kan "export" vervangen door welk woord je maar wilt
  3.  
  4. export double TelOp(double a,double b)                  //DLL functie > naam v/d functie is: TelOP
  5. {
  6.     return(a+b);                                        //return a+b
  7. }
  8. //PS DLLs die met Game Maker werken kunnen alleen variabelen van het type:
  9.     //double (dat is real in GM)
  10.     //char* (dat is string in GM)
  11. //gebruiken
Als je iets niet snapt moet je maar roepen ;)
Admin - http://divendo-webs.com
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Offline gm1999

  • Lid
  • ***
  • Berichten: 91
  • Aantal ++: 0
Re:[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2010, 17:24:13 pm »
ik had het net al gevonden,
maar toch bedankt
maare waarom kan ik export vervangen?
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2010, 17:27:03 pm door gm1999 »

Offline Divendo

  • Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • ********
  • Berichten: 2900
  • Aantal ++: 72
    • Divendo Webs
Re:[src]Simpele C++ DLL werkend met gamemaker
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2010, 17:44:40 pm »
ik had het net al gevonden,
maar toch bedankt
maare waarom kan ik export vervangen?
Ok ;)

Ehm, met de regel #define export extern "C" __declspec (dllexport) zeg je eigenlijk:
Elke keer dat je export tegenkomt in de code vervang je dit door extern "C" __declspec (dllexport).
Maar je kan dus zelf kiezen welk sleutelwoord je daarvoor wilt gebruiken.
Zo is bijvoorbeeld een andere logische naam dll_func of dll_function ;)

PS: Mocht je meer over de regels die met een # beginnen willen weten dan moet je maar eens vragen naar de preprocessor (als je benieuwd bent lijkt dit forum me een prima plek om zo'n vraag te stellen ;))
Admin - http://divendo-webs.com
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Advertentie