Default Blue Green Red
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: standaard foutmelding Dev-C++  (gelezen 196 keer)
rodojo
Newbie
*

« Gepost op: Juni 12, 2010, 11:55:28 »

Hallo,

Ik heb eigenlijk altijd Dev-C++ gebruikt, totdat ik een tijdje geleden Code::Blocks had geïnstalleerd. Het probleem is, is dat ik nadat ik die Code::Blocks heb geïnstalleerd, als ik dan filles compileer, dat ik dan steeds de volgede foutmeling krijg:
[Build Error]  [BESTAND.exe] Error 1

Heeft iemand enig idee hoe ik Dev-C++ weer kan gebruiken? Het komt namelijk soms nogal onhandig uit...
Alvast bedankt...
jeetee
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 13, 2010, 09:50:22 »

Krijg je echt niet meer info over de error?
Nu lijkt het mij erop dat je enkel de laatste regel uit je buildlog hier hebt geplaatst en niet al de rest.

Als je terug wil naar Dev-C++ maak je toch gewoon daar een project aan en voeg je je reeds bestaande codefiles toe? Behalve dan dat dev-cpp ondertussen al 5 jaar niet meer bijgewerkt is en geleverd wordt met een oudere versie van de mingw-compilersuite, wat het niet echt meer tot een goede keuze als IDE maakt imo.

2 + 2 = 5, within a large range of 2
rodojo
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 13, 2010, 11:19:51 »

Dit is echt de enige regel(in de Compile). Ik wil niet terug naar Dev-C++, maar sommige source-downloads zijn gemaakt voor Dev-C++. Als ik een project aanmaak bij Code::Blocks en alle bestanden kopiëer, dan doet ie het daar niet. Misschien dat ik in Code::Blocks dan iets moet linken?

In de linker van Dev-C++ stond dit er: "../../../Microsoft Visual Studio .NET 2003/Vc7/PlatformSDK/Lib/WS2_32.Lib"

Als ik dat weg haal krijg ik wel allerlei fouten...

EDIT:
Compile Log:
Compiler: Default compiler
Building Makefile: "C:\Users\NAAM\Desktop\NAAM\Downloads\FTPTestDevCPP\FTPTestDevCPP\Makefile.win"
Executing  make...
make.exe -f "C:\Users\NAAM\Desktop\NAAM\Downloads\FTPTestDevCPP\FTPTestDevCPP\Makefile.win" all
g++.exe -D__DEBUG__ main.o BlockingSocket.o FtpClient.o FTPFileState.o FTPListParse.o FTPDataTypes.o  -o "FTPTest.exe" -L"C:/Dev-Cpp/lib" "../../../Microsoft Visual Studio .NET 2003/Vc7/PlatformSDK/Lib/WS2_32.Lib" libwsock32.a  -g3

g++.exe: ../../../Microsoft Visual Studio .NET 2003/Vc7/PlatformSDK/Lib/WS2_32.Lib: No such file or directory
g++.exe: libwsock32.a: No such file or directory

make.exe: *** [FTPTest.exe] Error 1

Execution terminated
« Laatste verandering: Juni 13, 2010, 11:28:00 door rodojo » Gelogd
jeetee
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 13, 2010, 07:14:19 »

Ik licht even de regels met het echte probleem op:
g++.exe: ../../../Microsoft Visual Studio .NET 2003/Vc7/PlatformSDK/Lib/WS2_32.Lib: No such file or directory
g++.exe: libwsock32.a: No such file or directory
Je linkt naar libwsock32.a met een relatief pad (dus ten opzichte van je compiler/projectpad) en het bestand staat daar niet. Even aanpassen zodat dat klopt dus..

2 + 2 = 5, within a large range of 2
rodojo
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 14, 2010, 02:13:29 »

Ok, thanks.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: