Default Blue Green Red
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6
  Print  
Auteur Topic: [GCP] Het Project  (gelezen 1164 keer)
tidob1
Moderator
Jr. Member

« Antwoord #60 Gepost op: Juni 06, 2010, 07:00:36 »

Nou, wat moet er nog meer gebeuren?

We hebben al het begin van een base class voor de units. Deze moet nog worden uitgebreid, en er moeten nog wat andere classes komen, voor andere spelonderdelen.

Voor de IDE zijn de volgende dingen voorgesteld: Eclipse, Visual Studio, Dev-cpp of Code::Blocks. Ikzelf gebruik Dev-cpp en vind hem erg fijn, maar ik doe niet echt vaak serieuze dingen met C++ en ik hoor er niet veel goeds over. Ik denk dat het het beste is om dit over te laten aan Divendo, jeetee en n_e.

Als compiler lijkt gcc me inderdaad het beste omdat het cross-platform is. Maar goed, ook hier heb ik niet veel verstand van. tongue

Laloeka, je vraagt wat je kunt doen. Nou, we moeten toch echt een keer wat gaan doen, in plaats van al dat gespeculeer. Je kunt natuurlijk meehelpen met programmeren. Misschien kun je, later voor de graphics zorgen. Je kunt natuurlijk meehelpen ideeën op te doen en mee te beslissen wat de volgende stap is.

En n_e, je bemoeit je er erg veel mee (wat erg fijn is), maar het blijft eigenlijk alleen bij tips en commentaar. Zou je ook echt het team willen joinen ( cool ), en zo ja, waar wil/kun je je dan allemaal mee bezig houden? Ik denk dat het erg lastig gaat worden, vooral het online- en het AI-gedeelte, en we zijn niet met de meest ervaren mensen, dus ik denk dat het erg handig zou zijn als je mee zou willen helpen.

Verder zat ik te denken, zal ik een topic openen voor de graphics? Dat is tenslotte een onderdeel wat erg los staat van de rest van het project. Daar tegenover is het handiger om de graphics tot het laatst te bewaren, als de engine al af is.

Edit; Ik ga nu trouwens een week weg dus het was wel een lekker moment om te posten, maar ja. smile
« Laatste verandering: Juni 06, 2010, 07:42:25 door tidob1 » Gelogd
Laloeka
Moderator
Sr. Member

WWW E-mail
« Antwoord #61 Gepost op: Juni 09, 2010, 05:36:39 »

Laloeka, je vraagt wat je kunt doen. Nou, we moeten toch echt een keer wat gaan doen, in plaats van al dat gespeculeer. Je kunt natuurlijk meehelpen met programmeren. Misschien kun je, later voor de graphics zorgen. Je kunt natuurlijk meehelpen ideeën op te doen en mee te beslissen wat de volgende stap is.
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog nooit classes of dat soort dingen geprogrameerd, dus ik zal daar niet zo aan mee kunnen helpen.. undecided

:::::::̸\:::::
::̸\:::::̸''\:::- (
::̸'ʨʨ\::̸ʨʨ''\:::̸ |'
*̸ʨ''ʨʨʨ\''ʨʨʨʨ\*~^*^~
λλλλλλλλλλλ>***=<λλλλλ
λλλλλλλλλλS_~    \λλλλ
λλλλλλλλλλλλλ\_ ~  )λλ
λλλλλλλλλλλλ"--"λλ
λλλλλλλλλλλλλ

VAKANTIE! veryhappy
n_e
Jr. Member
**

« Antwoord #62 Gepost op: Juni 09, 2010, 08:11:58 »

>> En n_e, je bemoeit je er erg veel mee (wat erg fijn is), maar het blijft eigenlijk alleen bij tips en commentaar. Zou je ook echt het team willen joinen

Nee. Ik heb het te druk (met werk etc) om met zo iets groots bezig te gaan. Ik blijf het wel geïnteresseerd volgen en zal tips en kleine stukjes code geven wanneer ik daar tijd voor zie. Heel misschien programmeer ik zelf ook nog wel hier en daar een stukje, maar pin me daar niet op vast smile
tidob1
Moderator
Jr. Member

« Antwoord #63 Gepost op: Juni 11, 2010, 07:10:29 »

Ben ik weer!

@n_e: Oké! Jammer, maar dat mag je natuurlijk zelf weten. tongue In ieder geval bedankt dat je je er mee bezig houdt, en dat je tips geeft.
n_e
Jr. Member
**

« Antwoord #64 Gepost op: Juli 23, 2010, 03:14:51 »

Ik merk dat het een beetje stil wordt rond het project. Misschien zouden we/jullie eens kunnen kijken naar OpenTTD (transport tycoon opensource). Die werkt ook met SDL, tegels 2d etc etc en is volledig opensource. Check de svn rep:

http://www.openttd.org/en/development
Divendo
Global Moderator
Hero Member

Voer in op google maps: 37.971458,23.726706

WWW E-mail
« Antwoord #65 Gepost op: Augustus 08, 2010, 10:02:14 »

Had ik wel eens van gehoord... Is die niet naar de iPhone geport?
Hoedanook, ik denk dat dit project eigenlijk te hoog gegrepen is. De ervaring en het aantal mensen voor zoiets ontbreekt ons jammer genoeg unhappy
Dat wil niet zeggen dat we helemaal niks moeten doen! We kunnen best iets simpelers en kleiners schrijven smile
Een soort C++ tool, op zich wel toepasselijk om met een C++ forum zoiets te maken veryhappy

Globale moderator

Citaat van: Bjarne Stroustrup
C makes it easy to shoot yourself in the foot...
C++ makes it harder, but when you do so it'll blow your whole leg off!
n_e
Jr. Member
**

« Antwoord #66 Gepost op: Augustus 10, 2010, 11:27:07 »

of als je in de spellen wilt blijven, misschien een eenvoudige towerdefense?
Divendo
Global Moderator
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #67 Gepost op: Augustus 10, 2010, 12:28:48 »

of als je in de spellen wilt blijven, misschien een eenvoudige towerdefense?
Ja, iets in die richting...

Maar dingen als topdown shooters, topdown racespellen, puzzelgames, etc zijn ook mogelijk
Ik heb alleen geen ervaring met het maken van spellen in C++
Alles wat ik met C++ gedaan heb gaat om 'normale' programma's, maar daarom kan ik er ook nog veel van leren smile

Wat zegt de rest er van? Zullen we het idee veranderen?
We hebben er nog niet erg veel werk in zitten, en stel we maken een towerdefence ofzo dan zijn een aantal dingen nog best bruikbaar.
Bijvoorbeeld de class unit die we hadden gemaakt wink

Globale moderator

jeetee
Newbie
*

« Antwoord #68 Gepost op: Augustus 18, 2010, 01:13:53 »

*terug van weggeweest*

Niek, u bent weer geweldig ;-)
Ik stel voor om kwa pathfinding/ maps dan naar het systeem te evolueren dat hier wordt uitgelegd: http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/gpc/assignments/ass2.pdf
Alleen met nog kleine randomisatietoevoegingen voor de beesjes die moeten kiezen aan welke kant van de weg ze willen lopen bvb.

SVN-server blijft ter beschikking staan.

2 + 2 = 5, within a large range of 2
Divendo
Global Moderator
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #69 Gepost op: Augustus 18, 2010, 06:46:41 »

Misschien is het leuk om geen restricties te stellen aan waar de torens gebouwd mogen worden.
Kent iemand Warcraft III? Daar heb je een spel, Line Tower Wars, daar heb je gewoon 1 vlak waar de monsters overheen lopen en je de torens bouwt. Dat is leuk want dan kun je zelf een "doolhof" bouwen smile

Globale moderator

jeetee
Newbie
*

« Antwoord #70 Gepost op: Augustus 19, 2010, 07:14:28 »

Is idd ook een leuk princiepe, alleen moeten we de AI dan een mini-beetje 'verslimmen' omdat de mogelijke paths en waypoints moeten herberekend worden elke keer je een toren plaatst.

Een fixed map lijkt me eenvoudiger om mee te beginnen, niets houdt ons tegen om een 'free' mode wat later aan het spel toe te voegen die dat doet..

Divendo
Global Moderator
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #71 Gepost op: Augustus 19, 2010, 08:33:42 »

Dat is waar smile Maar ik verwacht dat zo'n pad-berekening weinig kost? Ik heb nog niet uitgebreid naar dat document gekeken... Maar toch.
Bij fixed-levels kun je trouwens ook van te voren zelf de paden opslaan. Maar dan wordt het voor de gebruikers weer lastiger een eventuele level-editor te gebruiken (tenzij je daar wel pad-berekening algorithme gebruikt om de paden 1 keer te berekenen en dan op te slaan in het level bestand)

Globale moderator

Laloeka
Moderator
Sr. Member

WWW E-mail
« Antwoord #72 Gepost op: Augustus 19, 2010, 08:51:25 »

Ik merk dat het een beetje stil wordt rond het project. Misschien zouden we/jullie eens kunnen kijken naar OpenTTD (transport tycoon opensource). Die werkt ook met SDL, tegels 2d etc etc en is volledig opensource. Check de svn rep:

http://www.openttd.org/en/development
Toevallig heb ik pas geleden een Isometric Terrain generator gemaakt (met gamemaker, niet met C++ tongue) maar ik zal die wel even uploaden. Eigenlijk was dit niet eens heel moeilijk wink

Om de GMK te runnen heb je wel GameMaker Pro nodig, 7 of 8.
http://www.laloeka.nl/download/Isometric%20Terrain.zip

----

Ik heb laatst een algorithme gezien om een kortste pad te berekenen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra%27s_algorithm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortstepad-algoritme

Ik denk dat dat dus niet zo moeilijk zal zijn, aangezien je elk 'leeg' gridpunt met elkaar kunt verbinden, om zo de kortste route te bepalen.

Trouwens, OpenTTD sources 'jatten' vind ik niet zo'n goed plan. Het is toch ons C++ project? smile

:::::::̸\:::::
::̸\:::::̸''\:::- (
::̸'ʨʨ\::̸ʨʨ''\:::̸ |'
*̸ʨ''ʨʨʨ\''ʨʨʨʨ\*~^*^~
λλλλλλλλλλλ>***=<λλλλλ
λλλλλλλλλλS_~    \λλλλ
λλλλλλλλλλλλλ\_ ~  )λλ
λλλλλλλλλλλλ"--"λλ
λλλλλλλλλλλλλ

VAKANTIE! veryhappy
jeetee
Newbie
*

« Antwoord #73 Gepost op: Augustus 19, 2010, 10:06:07 »

Laloeka, het gaat niet om 'sources jatten', maar om inzicht te verkrijgen in een gelijkaardig systeem.
We kunnen gerust zelf een map-systeem bedenken, maar het kan leuk/handig/leerrijk zijn dat met een ander te vergelijken. Bij OpenTTD nemen ze misschien een andere invalshoek, die bepaalde problemen eenvoudiger maakt, en andere dan weer moeilijker..

Ik had er zelf niet aan gedacht om paden in het levelbestand mee op te slaan eigenlijk, ging dat gewoon berekenen bij het inladen van een level.

Divendo
Global Moderator
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #74 Gepost op: Augustus 19, 2010, 10:37:20 »

Het scheelt in de laadtijd, en het neemt nauwelijks ruimte in beslag als het goed is smile
Wat is tegenwoordig een halve Kilobyte? (als het dat al nodig heeft).
Maar stel we maken inderdaad zo'n vrije-ruimte level, dan moeten we alsnog pad-berekening implementeren wink

Maargoed, dat is allemaal een probleem voor later wink
Wie ziet het zitten hier aan mee te programmeren, het is aanzienlijk makkelijker dan de RTS die we eerst wilden maken!

En wat doen we als thema? Oudheid? Oertijd? Deze tijd? Future? Natuur? Oorlog?
Ik ben zelf wel voor iets fantasy-achtigs. Dus met vliegende draken en ijsstraal-schietende toren, je kent het wel smile

Globale moderator

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6
  Print  

Ga naar: