Advertentie

Auteur Topic: [wxWidgets] Tutorial code kan de Main niet vinden?  (gelezen 572 keer)

Offline Roggie99

• Groentje
  • *
  • Aantal ++: 0
[wxWidgets] Tutorial code kan de Main niet vinden?
« Gepost op: juni 17, 2012, 08:47:48 am »
Mijn eerste post hiero, wat een mooi moment :O

Hallo!

Na een paar weekjes console programmeren in C++ vond ik het toch tijd om eens verder te gaan dan de standaard library. Ik heb toen wxWidgets gedownload (aanbevolen door GMOT, een forum dat een aantal hoop van jullie wel zullen kennen) en probeer het nu werkend te krijgen in Code::Blocks. Gelukkig deed het standaard example van Code::Blocks het, dus alles zou het moeten doen? Niet dus. wxWidgets is geïnstalleerd met behulp van deze tutorial en met behulp van deze forumpost heb ik het project aangemaakt. In het tekstdocument stond
Citaat
MONOLITHIC=1
SHARED=1
UNICODE=0
dus heb ik DLL en Monolithic library aangevinkt en de rest niet aangeraakt. Ik maak geen gebruik van iets als wxSmith of een andere interface. Ik heb hierna de code van deze tutorial eerst overgetyped en daarna de copy-paste en toen op "build again" geramd. Het resultaat is de volgende error:c:\mingw\bin\..\lib\gcc\mingw32\4.6.2\..\..\..\libmingw32.a(main.o)||In function `main':|
C:\MinGW\msys\1.0\src\mingwrt\..\mingw\main.c|73|undefined reference to `WinMain@16'|
||=== Build finished: 1 errors, 0 warnings ===|
Aangezien ik een starter ben begrijp ik hier geen fluit van? Er is sowiso geen main function, en wat is WinMain@16? En hoe krijg ik dit dan goed?

Misschien nuttige aanvulling: Op een ander forum werd mij aangeraden om een Makefile aan te maken, dus dat heb ik aangevinkt. Het laatste geeft mij echter de errorUsing makefile: Makefile
mingw32-make.exe: Makefile: No such file or directory
mingw32-make.exe: *** No rule to make target `Makefile'.  Stop.
Process terminated with status 2 (0 minutes, 0 seconds)
0 errors, 0 warnings
? Ook werd er gezegd -mwindows in de linkers te moeten zetten, maar ik kan de linkers nergens vinden?

Offline Poraft

• Ervaren lid
  • Aantal ++: 9
Re: [wxWidgets] Tutorial code kan de Main niet vinden?
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2012, 10:05:16 am »
Voor je linker tab moet je even hier even kijken(zelf geen ervaring met C::Blocks)
http://wiki.codeblocks.org/index.php?title=FAQ-Compiling_%28general%29[/b]

Citaat
Q: I would like to compile a project using some non-standard libraries. How can I indicate to CodeBlocks that these libraries and include files exist?

A: You can specify them for your global environment or just for your project.

For global environment :
- Menu Settings/Compiler and debugger
- In the Global compiler settings, select the directories tab
- Add the required paths for compiler and linker.

En welkom natuurlijk!
'Programming since October 2010'
De bekende onbekende x

Offline Roggie99

• Groentje
  • *
  • Aantal ++: 0
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2012, 10:19:10 am »
Ik heb nu de wxWidgets folder toegevoeg onder Global compiler settings -> search directories -> Linker, maar jouw post zegt ook iets over de compiler invullen, wat moet ik dan daar invullen? In ieder geval bedankt, weer een stapje dichterbij :)

Offline Steef435

• Actief lid
  • Aantal ++: 41
  • GNU/Linux, Windows
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2012, 11:42:10 am »
Probeer eens om met C::B een WxWidgets project te maken, die dan helemaal leeg te gooien en dan de code van deze tutorial erin te zetten.
Kun je het nu wel compilen? Ik denk dat je de build options fout hebt ingesteld.

Want als de standaard van C::B werkt, dan moet alles werken.
Als men trots zijn kin heft, kan hij de afgrond onder zijn voeten niet zien.

Advertentie