Advertentie

Auteur Topic: Stap voor stap hoe een GUI maken  (gelezen 1060 keer)

Offline GroundZero

• Zeer actief lid
  • Aantal ++: 5
    • Devbizz - webdevelopment
Stap voor stap hoe een GUI maken
« Gepost op: mei 11, 2012, 17:24:31 pm »
Beste,

is iemand bereid om een stap-vooor-stap uitleg te maken over hoe je een mooie GUI kunt maken?
ik krijg het namelijk niet voor elkaar om met Qt designer iets te maken en vervolgens de code te krijgen.

Ik krijg dan allemaal bestanden en dingen waar ik niks van snap, ik wil juist de code hebben zoals ik die
zelf ook zou intypen zeg maar wanneer ik een GUI handmatig schrijf zonder Designer.

Is dit mogelijk en zo ja, kan iemand aub uitleggen hoe?

Offline N1ghtly

• Zeer actief lid
  • Aantal ++: 0
    • Mijn blog
Re: Stap voor stap hoe een GUI maken
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2012, 21:51:22 pm »
Ik vind persoonlijk dat de GUI hardcoden gemakkelijker is dan met Designer werken... xD

Offline GroundZero

• Zeer actief lid
  • Aantal ++: 5
    • Devbizz - webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2012, 01:07:52 am »
Haha, ja ik wou dat ook maar ik had wat problemen met een GUI maken... vond het moeilijk om dingen te positioneren en niemand kon mij een heldere en duidelijke uitleg geven over hoe het te doen zodat ik het ook snap... Zal morgen een voorbeeld posten van wat ik bedoel ;)

Offline SilverTear

• Lid
  • Aantal ++: 0
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2012, 13:27:35 pm »
Ik geef zelf ook de voorkeur aan gewoon de ui's harcoden ipv het gebruik van de Qt creator en Qt aparte code hiervoor laten generen. Er zijn in de Qt documentatie wel wat examples en tutorials te vinden over het maken van een layout. Kijk daar eens rond. Voor het positioneren kun je o.a. gebruik maken van layouts.

Offline Marwijnn

• Actief lid
  • Aantal ++: 2
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2012, 15:36:02 pm »
ik zelf ben nu bezig met WinApi maar is alleen voor windows en is echt een pain in the ass om mee te beginnen. Maar als je er uiteindelijk mee bezig gaat en het veel herhaald kom je er wel, maar ik zelf kan nog steeds niet onthouden hoe je een window moet registreren.

EDIT: is ook hardcoden
C++ is als een boot het vaart niet zonder motor(ok dat slaat echt nergens op XD)

Advertentie