Ik denk dat je alles verkeerd begrepen hebt over QT.

Nee hoor, je kan er inderdaad een GUI mee maken, maar ook games mee maken (alleen is het gemakkelijker met SFML), en nog zo veel meer. Maar ik denk niet dat je Qt kan gebruiken, en GUI's kan gaan maken met de taal die Qt handhaaft in Code::Blocks. Het gemakkelijkste is waarschijnlijk om heel Qt te gaan downloaden op de downloadpage, type gewoon in op google "Qt" en je komt er vanzelf op uit. Als je Qt hebt gedownloaded, kan je een project gaan starten, je kan ervoor kiezen om een GUI te maken (Qt appliction dacht ik), maar je kan er nog zoveel meer mee doen, en je kan nog altijd van die "zwarte DOS schermpjes" gaan maken.
Alleen vrees ik ervoor dat jouw kennis van C++ een beetje zal tekort schieten als je al direct GUI's wil gaan maken. Vat dit aub niet verkeerd op, je mag er altijd aan beginnen hoor van mij, maar ik heb je al eens verteld dat het redelijk wat tijd kost om C++ onder de knie te krijgen. En de basis van C++ heb je echt wel nodig om een GUI te gaan maken. Want je zegt wel dat je if statements en variabelen onder de knie hebt, maar weet je ook hoe je een vector moet gebruiken, of een list, of weet je hoe je een class moet gaan schrijven?
Dit komt misschien een beetje grof over, maar ik heb het zelf ook geprobeerd om een GUI te maken...Tevergeefs. Ik heb gewoon wat zitten spelen met de Drag en Drop functies van QT, en het resultaat was een simpele tekst editor, maar er was geen code aan te pas gekomen, of toch wel, maar die code had Qt voor mij gegenereerd bij het Draggen en Droppen van de icoontjes. Ik had dus zelf niets van programmatie gedaan. En ik kon het ook niet.
Nu ben ik een maand of 5-6 verder, en ik ken nu toch wel de basis denk ik van C++, maar ik ben nog niet weer begonnen aan een GUI. Wel ben ik begonnen met het leren gebruiken van SFML, een library om games en van alles mee te maken, maar ook voor SFML heb je een grondige basiskennis nodig lijkt me.
Dus, als ik jou was zou ik, ofwel toch overwegen een boek te kopen. Ofwel zou ik de tutorial gaan volgen die ik je aangeraden had op cplusplus.com, en daarna een boek kopen

Ik hoop dat jouw vraag nu toch enigszins beantwoord is

Jonas.