Ik heb een eigen scripttaal gemaakt, genaamd MCSL (Model Creator Scripting Language). Ik ben hier al een hele tijd mee bezig (wie op game-maker.nl zit heeft het misschien al gezien in mijn onderschrift). Ik wil deze scripttaal gebruiken in een ander programma dat ik aan het maken ben, Model Creator v6 (vandaar de naam). MCv6 is nog lang niet af, maar de scripttaal wel ongeveer. Ik ben benieuwd wat anderen ervan denken en of het ook werkt op andere computers (ik doe namelijk redelijk veel dingen die niet echt standaard C++ zijn).
Het programma is gemaakt met wxWidgets 2.9.2, een cross-platform framework (vergelijkbaar met QT, wat ik veel zie op dit forum).
Download voor WindowsDownload voor Ubuntu (gemaakt in 11.04, geen idee of het ook werkt voor andere versies)
De scripttaal lijkt erg op GML, maar het is wat strikter qua syntax (het lijkt wat meer op C). Ik gebruik static typing en static binding, zoals in C++. Er zijn voorlopig twee types (real en string), en je kan ook eendimensionale of tweedimensionale arrays maken van beide types (real[], real[][], string[], string[][]). En in tegenstelling tot GML kunnen arrays wel degelijk gebruikt worden als functieargumenten en returnwaarde.
Het is ongeveer 4 keer sneller dan GML. Daarmee komt het qua snelheid in de buurt van PHP (qua mogelijkheden natuurlijk niet

). In sommige tests was het zelfs sneller dan PHP.
Ik heb een lijst van alle operatoren, functies en constanten ingebouwd in het programma, druk op de knop 'Show reference' om de lijst weer te geven. In het zipbestand zitten ook een hoop tests met voorbeeldcode.
Dit is uiteraard alleen een demo, op zich is dit niet erg nuttig (tenzij als een geavanceerde rekenmachine misschien). Maar ik zou het heel leuk vinden als jullie dit willen testen en zeggen wat je ervan vindt (zowel van de scripttaal als van het programma zelf).
@Laloeka: Ik zou het naar je ge-emaild hebben zoals je vroeg, als ik je emailadres tenminste kende

. Maar ik vermoed dat je hier ook wel vaak online komt

. Een deel van de tips die je gaf heb ik er al in verwerkt. De code "real x = 5;" werkt nog niet, daar ben ik nog mee bezig.