Advertentie

Auteur Topic: WinAPI programma op achtergrond laten werken  (gelezen 1289 keer)

Offline dirkwillem

• Zeer actief lid
  • Aantal ++: 3
  • Ubuntu gebruiker
    • De site van DirkWillem
WinAPI programma op achtergrond laten werken
« Gepost op: juni 08, 2011, 16:27:23 pm »
Hoi

Is er een mogelijkheid een WinAPI programma op de achtergrond te laten werken, het moet een soort alarm worden, dat om de uur een bericht geeft. het moet echter ook werken als het programma uitstaat..., het moet ook in WinAPI, en ik gebruik VC++ 2010, dus ik hoef alleen de code voor de achtergrond(of instellingen) the hebben

Alvast bedankt

DirkWillem
C++ - Lua - Java - HTML - XHTML - HTML5 - CSS - CSS3 - JavaScript - JQuery - PHP - (My)SQL - OpenGL - GLUT - SDL - GML - TeX - XML - Python - C# - Ruby - Python

bezig met een C++/OpenGL engine met Lua

Offline Divendo

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • Aantal ++: 72
    • Divendo Webs
Re:WinAPI programma op achtergrond laten werken
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2011, 16:52:51 pm »
Er moet altijd iets op de achtergrond draaien, maar wat dacht je van een tray-icon (zo eentje rechts onder)?
Admin - http://divendo-webs.com
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Offline dirkwillem

• Zeer actief lid
  • Ubuntu gebruiker
    • De site van DirkWillem
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2011, 15:47:16 pm »
Ja, hoe doe je dat, aangezien ik niet zo veel ervaring heb met WinApi (verder dan een rekenmachientje kom ik eigenlijk ook niet...)
C++ - Lua - Java - HTML - XHTML - HTML5 - CSS - CSS3 - JavaScript - JQuery - PHP - (My)SQL - OpenGL - GLUT - SDL - GML - TeX - XML - Python - C# - Ruby - Python

Offline Divendo

• Administrator
  • Zeer gerespecteerd lid
  • Aantal ++: 72
    • Divendo Webs
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2011, 16:06:24 pm »
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet.
Dus je zult zelf even in de documentatie moeten zoeken en zo nodig examples opzoeken.
En dan vooral niet bang zijn eens wat te proberen, in het ergst geval ben je alleen wat tijd kwijt maar je leert er ongetwijfeld van!
Admin - http://divendo-webs.com
[C++][Java][PHP][C#][JavaScript][jQuery][HTML][XML][CSS][SQL][Bash][GML][Nederlands][Engels][Latijn]

"Leren is proberen."

Offline dirkwillem

• Zeer actief lid
  • Ubuntu gebruiker
    • De site van DirkWillem
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2011, 14:21:17 pm »
Ik zal wel wat gaan zoeken, trouwens zal ik niet zo veel hoeven leren omdat ik toch bijna nooit (lees nooit) in WinAPI programmeer (ik vind het nogal onoverzichtelijk)

Advertentie